Realizace řešení VoCoVo
Projekt VoCoVo pro síť drogerií Rossmann
Hlavním požadavkem společnosti Rossmann bylo zlepšit zákaznickou zkušenost nakupujících. To se týká hlavně rozlehlejších prodejen a prodejen se samoobslužnými pokladnami, kde je důležité, aby zaměstnanci mohli zákazníkovi co nejrychleji pomoci s jakýmkoliv problémem. Dalším požadavkem bylo zefektivnění práce zaměstnanců, jejich lepší spolupráce a vzájemná komunikace.
Zadání
Postup projektu
Pilotní provoz řešení VoCoVo proběhl na jedné ze „vzorových“ prodejen v Praze na Andělu. Po instalaci celého systému a proškolení zaměstnanců i manažerů začal testovací provoz, který trval cca 3 měsíce. V jeho průběhu prováděla společnost Rossmann průzkum spokojenosti nakupujících zákazníků. Jelikož byla zpětná vazba od zákazníků pozitivní, rozhodlo se vedení firmy pro pokračování v projektu a jeho rozšíření na další prodejny.
Nedílnou součástí celého projektu bylo, kromě návrhu pokrytí signálem a instalace samotného řešení, také tvorba designu zákaznického tlačítka tak, aby bylo v souladu s brandovými požadavky společnosti Rossmann. Dále probíhalo nahrávání hlášek pro systém VoCoVo, aby odpovídaly požadavkům firmy i nakupujících zákazníků (například hlášky v angličtině pro prodejny, kde se pohybuje více cizinců).
Realizace
Pokrývané prostory
Návrh projektu pro každou prodejnu probíhal na základě půdorysů dané prodejny a našeho následného zaměření přímo na místě. Následovaly přípravné práce a nakonec samotná instalace kompletního pokrytí celé prodejny pomocí několika základnových stanic.
Dle požadavků společnosti Rossmann byly na každé prodejně instalovány zákaznická tlačítka. Jedno pro každou samoobslužnou pokladnu a jedno do oddělení dekorativní kosmetiky. Dle celkového počtu samoobslužných pokladen se tak na každé prodejně nachází 3-4 zákaznická tlačítka.
Každá prodejna byla také vybavena cca 10ks náhlavních souprav pro zaměstnance.
Aktuální stav a plány do budoucna
Aktuální stav a plány do budoucna
Ke konci roku 2023 funguje systém VoCoVo na celkem 3 prodejnách společnosti Rossmann. K prodejně v Praze na Andělu přibyla další prodejna na Václavském náměstí. V listopadu 2023 potom Rossmann otevřel v Brně největší prodejnu v České republice. Ta je také vybavena řešením VoCoVo.
V lednu 2024 bude probíhat realizace systému VoCoVo na druhé prodejně v Praze na Václavském náměstí. Do budoucna je v plánu řešení VoCoVo postupně zavádět na všechny větší prodejny Rossmann, které jsou vybaveny samoobslužnými pokladnami a také na nově vznikajících prodejnách v obchodních centrech.
VoCoVo řešení v Rossmann
Přínosy
Zlepšení komfortu
Nakupujícím přinesl systém VoCoVo zlepšení komfortu a servisu. Ať už potřebují radu v oddělení dekorativní kosmetiky nebo pomoc u samoobslužných pokladen. Pokud není v blízkosti žádný zaměstnanec, stačí stisknout zákaznické tlačítko. Po jeho stisknutí se zákazníkovi přehraje tzv. „Comfort message“ tedy zpráva, že pomoc už je na cestě a zaměstnancům se odešle do náhlavních souprav zpráva. Nejbližší zaměstnanec se tak může zákazníkovi co nejrychleji věnovat, pomoci mu nebo poradit.
Spokojení zákazníci
Společnosti Rossmann přináší řešení VoCoVo spokojenější zákazníky, kteří oceňují lepší zákaznický servis, který zároveň odlišuje Rossmann od konkurence. Zaměstnanci na prodejnách navíc pracují efektivněji, lépe a jednodušeji mezi sebou komunikují a šetří nachozené kroky a i svůj čas.